söndag 6 september 2015

Regnig söndag...

Idag har det regnat hela dagen, riktigt ihållande regn. Så idag har det mest blivit städning och göra ordning för hösten på altanen. Men lite annat skoj har vi förstås pysslat med! Bruno och jourhusse de tog en biltur först till Djuraffären för vägning, inga problem att vara i den miljön. Stora killen väger 33,4 kg, jag trodde faktiskt han skulle väga lite mer men det gjorde han inte! Sen tog de en promenad i skogen innan de åkte hem igen. Under tiden här hemma passade jag på att bara mysa och vara med mina fyra, de behöver sin tid. När sen Bruno kom hem så tog jag en promenad i regnet med mina fyra, lite tid igen tillsammans med bara dem och bra för Bruno att inte binda sig för mycket med dem. Sen har vi bara myst här hemma allihopa!

Skönt med en lugn dag ibland och det var välbehövligt för under natten drog åskovädret förbi en gång till och vilka smällar och blixtrar det kom!  Så jag var vaken flera timmar med Yougi så är så rädd för åskan, min fina lilla vän. Mina andra kunde inte bry sig mindre... de sov som stockar! Bruno sov även han sig igenom hela natten och brydde sig inte ett dugg om vare sig blixtrar eller smällar.

Lite framsteg har Bruno självklart gjort, han är ju en stjärna! Han har nu lärt sig gå i trappor, vi har två våningar här hemma och trappen har varit läskig och han har inte velat gå i den, nu går han uppför den helt själv och självmant. Han har nu även hittat upp i både soffa och säng och ligger gärna tätt intill jourhusse. Busar med leksaker, gärna goa gosedjur har han gjort idag, så kul att kasta runt dem en stund. Men det är inte vilda lekar, utan han kastar runt lite på sakerna för att sen lägga sig och tugga på dem. Igår var det en kissolycka inne och även idag bara en, båda var kring hundarnas matsituation. Tror han blir så glad och exalterad kring maten så han kan inte riktigt hålla sig det bara kommer, han vet inte riktigt vart han ska göra av sig själv så lycklig blir han när det är dags för mat. I övrigt tycker jag han har blivit mycket lugnare kring maten, idag låg han ner i köket när jag mätte upp hundmat till alla hundarna. Stora framsteg på så här få dagar!

Så här hittade jag Bruno och jourhusse på soffan i natt! Jourhusse har sovit på soffan eftersom vårt sovrum ligger på övervåningen och det där med trappor var lite läskigt till en början.


Så här såg de ut i morse när jag kom ner... Bruno sover hela nätterna och går inte upp fören resten av huset kliver upp eller fören jourhusse kliver upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!