fredag 27 december 2013

Juldagen!

Vi vaknade till en regnig och grå Juldag... inte precis vad man vill när det är julhelg och ledigt. Så det fick bli en lugn förmiddag med mys i soffan och bus på tomten hos min pappa där vi sovit kvar. När regnet slutade att slå mot fönsterrutorna så gav sig hundarna och jag ut på långpromenad i blåsten som däremot höll i sig. Måste säga att det var inte skönt alls men vi gick en och en halvtimme och avslutade med spring på tomten och när vi väl kom hem igen så kändes det riktigt skönt speciellt efter all julmat också...

Juldagspromenad!


 
Hästar som också var ute och sträckte på benen. Spännande tycket mina Fyra som inte är så vana vid att få hästmöten på promenaden.



Promenaden avslutades som vanligt med spring på tomten så gänget var riktigt trötta när vi kom in och väldigt nöjda med att få bädda ner sig i soffan och sängar efter blåsten ute. Efter ett par timmars vila så fick hundarna resten av sin Julklapp.


 
Den här gången mumsade Yougi med glad aptit, precis som jag är van att se honom. Jag hade haft koll på honom när vi var ute på tomten... inget kattskit idag, snuskhunden!

 
Nöjda med dagen blev det kvällsmys resten av Juldagskvällen, ja en och annan kissrunda blev det förstås!

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!