torsdag 12 december 2013

Stockholms Hundmässa!

På söndagen for jag och Cliff och Idas matte iväg till storstaden för att gå på utställning Stockholms hundmässa! Vilken underbar dag med så mycket vackra hundar att titta på och alla saker som finns för försäljning... lätt att man blir fattig en sån dag! Bilderna blev inte de bästa med min kamera i det ljuset som är i mässhallarna men ni får stå ut ändå.
 
Vi fastnade förstås i Italienska Vinthundsringen... så vackra och fantastiskt goa hundar. Jag vet utan tvekan vad vår nästa hund kommer bli för ras, jag är helt såld!


 
Efter Italiensk Vinthund var det Galgo Espanol i ringen, även det en ras som jag är så fascinerad över, vackra och trevliga hundar.

 
Sen var vi förstås bara tvungna att titta på Greyhound i ringen också. Stora pampiga hundar som känns långt ifrån de smäckra kappGreyhounds, tycker verkligen det är så synd att rasen blivit så delad!

 
Vi träffade på en liten skönhet, en vacker Italienska som heter Penny och bor i familjen Stening!

 
Sen var det finalerna! Jag måste säga att det var mycket fint gjort program och roligt att se. Nu tittade vi bara en stund tills Vinthundsgruppen gått i ringen för vi visste att ett snöoväder var på gång...


 
Några av mina fynd från dagen! Den här skylten säger allt...

 
Jag hittade Jester och Yougi, mina fina prinsar!

 
Det var en väldigt trevlig andra advent vi firade på Hundmässan och jag hoppas att ni alla där ute hade en lika underbar andra advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!