tisdag 13 maj 2014

Freestyleprogram!

Idag har jag bestämt Ozzys och mitt Freestyleprogram som vi ska visa upp om lite mindre än två veckor. Vi har tränat lite på det idag också men godiset tog helt slut här hemma så det blev ett kort träningspass... märks att vi tränar en del just nu!

Så här kommer vårt program se ut, det ända jag inte bestämt än är hur många gånger/varv vi ska göra vissa saker. Vi har inte tränat till musik än, men musiken kommer bli Swedish House Mafia - Save the World. Lagom rytm för oss och så tänker jag på hur många gånger hundarna funnits där för mig och alltid finns där när man behöver dem som bäst och Ozzy ligger alltid tätt intill varje natt min räddare varje natt.

Får vi till sobra (tasslyft) så startar vi med det.
Åttan - hunden ska gå en åtta mellan dina ben, start på vänster sida.
Gå runt.
Gå mellan och ta minst två steg. Ozzys värsta då han är så rädd för ben/fötter som rör sig och hunden ska gå under dig mellan dina ben.
Snurr - snurra åt vänster.
Spinn - snurra åt höger.
Gå runt.
Dansa.
Slalom.
Hopp över ben som avslut!

De moment som vi inte fått in är backa, buga och hopp över arm av det vi tränat på så det får vi träna lite vid sidan om på. Det här känns riktigt bra, nu är det träning som gäller och jag kommer helt klart behöva en fusklapp... för hur ska jag komma ihåg det här utantill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!