måndag 12 maj 2014

Söndag och kursavslut!

Förra helgen hade vi kursavslutning på Ozzys och min fortsättningskurs och det var nog länge sen jag skrattade så mycket! Ozzy var däremot inte med på kursen eftersom även den här söndagen var en dag full med kurser och alla var Ozzy anmälda till så Gilly och Jester fick hoppa in då det även behövdes en hund extra. Vi avslutade kursen med att leka lekar tillsammans med våra hundar och det absolut roligast jag gjort på länge var att spela luffarschack med hund! Vi delades in i två lag och tanken var att vi skulle vara tre personer och tre hundar i varje lag men i mitt lag blev vi två personer och tre hundar, jag körde dubbelt. Vi skulle sätta och lägga hundarna i rockringar som var rutorna och förstå min och mina hundars förvirring när jag sa ligg stanna till den ena och kom till den andra... lite förvirrat ibland men vårt lag vann luffarschacken, i alla fall när vi hade ligg som moment!

Sen var det dags för Freestylekurs med Ozzy i blåst, snö och regn! Ja med en Italiensk vinthund som träningskompis så styr vädret rätt mycket hur det går för dagen och ni kan säkert tänka hur det gick den här dagen. Vi fick 5 moment som vi skulle träna in; snurr, spinn, hoppa över benet, slalom, sobra (hunden ska lyfta framtassarna som att den står stilla på stället och går). Väldigt roliga moment och det bästa är att man verkligen jobbar upp kontakten tillsammans på Freestylekurs samtidigt som man har roligt om man nu bortser från blåsten. Ozzy och jag kom en bit på alla moment utom den sista, sobra som blev för kallt att träna då det blev stillasittandes och så var det sista momentet för dagen, trötta hundar! Ett kul kurstillfälle och vi lärde oss en hel del!

Sist för dagen var Doftdiskriminering men då hade Ozzy tröttnat, hallå det blåser och jag är trött! Han börjar bli säkrare och säkrare på att markera rätt olja i alla fall, men vi får träna mer inne där vi kan komma undan blåsten.

En kul helg var det förra helgen och nu har det redan hunnit vara en helg till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!