måndag 12 maj 2014

Knäpphund!

Visst älskar man sina hundar oavsett vad de gör men ibland undrar man dock! Gilly har här hemma börjat med en ny ovana... helt mitt fel från början ska tilläggas! En dag för några veckor sen så glömde jag en påse korvbitar kvar i min hundjacka. Det har hänt förut men ingen har rört dem, men just den här dagen fick Gilly för sig att korvbitarna var till henne och de skulle ätas upp. Som tur var var fickan öppen och hon fick lätt tag på korvbitarna när hon nu slitit ner jackan från galgen i hallen.

Nu nöjde sig inte fröken bus med det utan måste nu kolla alla mattes fickor om det finns något ätbart, även i jackor/tröjor som jag aldrig har hundgodis i. Det lilla nöjet har nu gjort att matte inte har en enda hel jacka/tröja som hänger eller hängde i hallen. För nu var ju inte alla fickor öppna för det finns något som heter blixtlåst och då Gilly tydligen är väldigt övertygad om att jag har godis i alla fickor så har jag nu hål i alla fickor som fröken bus tuggat upp i jakt på godis.

Nu kan jag ju inte vara säker på att det är Gilly eftersom det här händer när vi inte är hemma. Ozzy är den enda som går helt fri då han knappt når upp till jackorna och Jester skulle aldrig göra något som är "fel". Kvar finns då Yougi som är en bra mattjuv när ingen ser men från det till att plocka ner jackor, nja jag vet vem jag röstar på!

Älskade knäpphund!

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jag log för mig själv när jag läste detta!
    Hon är ju underbar..... din otroligt vackra Greyhound.. Gilly!!!
    Stora kramar till dej och din fyrklöver.

    SvaraRadera
  2. Så gjorde Dacke med, men som tur är bara om jag glömt något gott o fickan. Så jag är fortfarande noga med att tömma fickorna på hundgodis. Knasiga är de!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!