söndag 25 maj 2014

Kursavslutningar!

Idag har vi avslutat våra två sista kurser. Freestylekursen är nu slut och vi har visat upp vårt Freestyleprogram, Ozzy är så duktig! Sobra fick vi aldrig till men alla de andra momenten gick superbra, tänk vad den killen har utvecklats!

Sen var vi med som störning på en hundmöteskurs och alla Fyra skötte sig utmärkt. Trodde de skulle reagera på Dalmatinern och så var det en Schäfer med också, inte mina hundars favoritraser precis och speciellt inte om de börjar göra utfall. Men trots att både Schäfern och Dalmatinern gjorde rätt ordentliga utfall så sa ingen i mitt gäng något, stolt matte!

Sist var det Doftdiskrimineringskursen och Ozzy jobbade på bra de första 30 minuterna men sen tog orken slut och jag förstår honom för det har varit ett fullspäckat schema idag. Han markerar rätt bomullstuss 90% av gångerna och det är superbra! Vi fick till en sista markering och klick efter lite övertalning där på slutet och sen avslutade vi och Gilly fick byta av och jobba istället. Tur de stora Tre var med så Ozzy kunde bli avbytt.

Nu kan jag säga att jag har Fyra hundar som är helt slut här hemma... de kommer alla sova gott och väldigt hårt hela natten skulle jag tro!

För oss alla blir det nu kursvila till hösten, ska faktiskt bli riktigt skönt att bara få landa i det vi lärt oss och träna på i egen takt hemma. Sen sitter jag förstås redan och börjar planera höstens kurser... men än ska jag ha lite is i magen innan jag anmäler oss till fler kurser, jag vill verkligen tänka till vad vi ska gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!